“Etsin tarinaa ja historiaa käyttöesineistä, törmään roskaan, liitän sen jatkumoon, teen dadaa, surrealismia. Työskentelyni muovautuu sattuman ja tunteen kautta. Teokseni auttavat parhaimmillaan näkemään ja kokemaan sekä historiaa että tulevaa. Jokainen tekemäni työ ja näyttely muokkaa minua tekijänä.
Opiskelin kuvataidetta ensi alkuun Savonlinnan taidelukiossa ja sittemmin Turun Piirustuskoulussa. Opettajistani ehkä suurimman vaikutuksen teki Ismo Kajander. Pidempien koulujaksojen jälkeen olen kurssittanut itseäni mm. lasinpuhalluksessa, litografiassa, puupiirtämisessä ja kultaamisessa. Parasta koulutusta on ollut itse työn tekeminen, erehdykset, uuden löytäminen. Osa materiaaleista jota käytän on kulkenut mukanani vuosia, nyt jo kymmeniä,odottaen oikeaa paikkaa ja aikaa tulla esille.
Taidetta ei tehdä seinille vaan yleisölle. Paikka voi olla odottamaton, näyttely voi kestää vain hetken ja siirtyä toisaalle. Käsitän kuvatateilijan ammatin laajasti. Näyttelytoimintaani ei rajoita institutionaalinen hyväksyntä. Tahdon nauttia työskentelystä ja tarjota teoksiani erilaisille ihmisille obscuureissakin tiloissa. Näistä hyvinkin erilaisista ympäristöistä saan välitöntä ja tervetullutta palautetta ja tarvittavaa perspektiiviä työskentelyyni. En ole löytänyt sitä yhtä totuutta tai yhtä tapaa kertoa. Tiedän mitä teen ja yht´aikaisesti olen epävarma tuloksista ja tulevasta. Periaatteessa selkeään ja suoraviivaiseen tapaan työskennellä vaikuttaa kaikki ympärillä; vuodenaika, kadun kulma josta käännyn, avattu ovi. Ilmaisu kehittyy yhteistyössä ympäristön ja ympärillä olevien ihmisten kanssa.”
“I look for a story and the imprint of history in utensils. I come across rubbish and I connect it to the continuum. I do dada and surrealism. My work takes shape through chance and emotion. My art pieces help to see and experience both history and the future. All of my works and exhibitions shape me as an artist.
I have studied Fine Arts at Savonlinna Art High School and Turku School of Drawing. Ismo Kajander was my teacher, he really influenced my work. After long periods studying I explored different art techniques such as glassblowing, lithography, woodcutting and gilding. The best training has been learning by making mistakes, finding something new and unexpected. Some of the materials I use have been with me for years, waiting for the right place and time to come to live.
Art is not made to be displayed on a wall, art is made for the people. The exhibition venue can be unexpected, and the show may just take an instant and then move on. I have a broad understanding of the profession of being an artist. My exhibitions are not limited by institutional approval. I enjoy working and offering my works to be exhibited for different people, even in obscure and alternative
spaces. From all of these contrasting environments I receive an immediate feedback that gives the necessary perspective to my work. I have yet not found the one truth or one way to express it. I know what I am doing and at the same time I am unsure of the results and the future. The expression evolves in collaboration with the environment and the people around it.”